Vanliga frågor - INDY Sverige

Vanliga frågor

Här har vi samlat svar på vanliga frågor som kommer in till vår kundtjänst. Hittar du inte det du söker kan du kontakta oss på 08 - 12 18 01 00.

Produktfrågor 

Vad har ni för telefoner och var kommer de ifrån?  

Vi säljer begagnade mobiler från Apple, Samsung och Huawei. De begagnade mobiler som vi får in kommer från mobiloperatörer i Norden, vilket gör att vi kan hålla en hög kvalitet samt tillhandahålla mobiler med endast originaldelar. Vi säljer endast den modell från tillverkaren som är anpassad för den europeiska marknaden. 

Vilket skick har de telefonerna som säljs av INDY? 

Vi säljer mobiltelefoner i olika skick och prisklasser: 

  • Nyskick: Telefonen är i princip som ny och har minimala synliga tecken på användning. Den har också passerat funktionella kontroller utan anmärkning. 
  • Mycket bra skick: Telefonen kan ha några synliga tecken på användning men inga större repor eller skrapmärken. Den har också passerat funktionella kontroller utan anmärkning. 
  • Bra skick: Telefonen har tecken på användning såsom repor eller skrapmärken men skärmen har inga sprickor. Den har också passerat funktionella kontroller utan anmärkning. 

Hur kontrolleras telefonerna? 

Alla telefoner som vi säljer är rensade på innehåll samt kontrollerade med hjälp av en mjukvara som används speciellt för detta ändamål. Telefonerna har också genomgått en manuell inspektion där vi kontrollerar dem visuellt samt säkerställer att knappar, skärm och laddning fungerar som de ska. 

Rengör ni telefonerna innan de säljs? 

Vi rengör självklart alla telefoner med desinficerande medel innan de packas och skickas ut till dig!  

Hur är batterikapaciteten på telefonerna? 

Alla våra mobiler genomgår ett funktionellt test med hjälp av en speciell mjukvara för detta ändamål och där kontrolleras bland annat att batteriet har en kapacitet om minst 80%. 

Ingår det tillbehör när jag köper en INDY-telefon? 

I nuläget ingår det inte tillbehör när du beställer en begagnad telefon från INDY. Vi har valt att satsa på klimatkompensation för alla våra sålda begagnade telefoner, istället för att automatiskt skicka med tillbehör som kanske inte är till nytta för alla. Med det sagt så utvärderar och anpassar vi löpande hur vårt erbjudande ser ut och jobbar på att lägga till flera tillbehörsalternativ som en del av det som vi erbjuder på vår site - så att du kan utöka din beställning med de tillbehör du behöver och få dessa i samma leverans.  

Köper ni mobiler från privatpersoner?  

Vi köper inte mobiler av privatpersoner i nuläget. Vi får in våra begagnade telefoner från mobiloperatörer i Sverige, eftersom vi då kan erbjuda mobiler med endast originaldelar. 

 

Beställning och leverans 

Kan jag beställa en telefon via kundservice? 

Vi kan inte ta emot en order via telefon eller e-post eftersom all betalning går via vår samarbetspartner Collector. Du kan dock alltid kontakta kundservice för att få hjälp med frågor kring våra produkter eller din beställning! 

Kan jag ändra min adress eller avbryta min beställning? 

Detta är endast möjligt innan varan packas och levereras. Vill du ändra något i din beställning så ring oss så snart som möjligt efter lagd order på 08 - 12 18 01 00. Du har dock alltid 14 dagars ångerrätt efter att du mottagit din vara. 

Hur spårar jag mitt paket? 

Alla våra leveranser skickas spårbart med PostNord till ombud. När din vara skickas från oss får du en leveransbekräftelse via e-post och där hittar du ditt kolli ID som du kan använda för att spåra ditt paket på PostNords websida. Du kan även se ditt kolli ID genom att logga in i webbutiken (klicka på ikonen i mitten högst upp till höger) och klicka på orderhistorik. Välj den order det gäller. Under leveransinformation hittar du information om Kolli ID. 

Har du lagt din beställning i webbutiken som gäst utan att logga in, så har du möjlighet att skapa ett konto inom två dagar efter att ordern är lagd. I samband med att du fick din orderbekräftelse skickades även ett separat mejl med en länk för att göra detta.  Har det gått mer än två dagar så hör av dig till kundservice så hjälper vi dig vidare. 

Kan jag hämta varan på lagret eller i en butik? 

Nej, vi skickar alla våra varor fraktfritt med PostNord. Beställningar som görs före klockan 14.00 skickas från oss samma dag. 

Levererar ni varor utomlands? 

Nej, från den svenska webshoppen levererar vi bara till adresser i Sverige. Bor du i Norge kan du handla från vår norska webshop som du hittar på imnotdoneyet.no

 

Returer 

Vad gör jag om jag inte är nöjd med min vara? 

Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt. Vill du skicka tillbaka din telefon så hör av dig till kundservice så skickar vi ut en kostnadsfri elektronisk retursedel. Vid retur av nya produkter såsom tillbehör ska dessa skickas tillbaka i obruten originalförpackning. 

 

Garanti och service 

Vad innebär 2 års garanti? 

Det betyder att om telefonen har fel som fanns vid försäljningstillfället så reparerar eller ersätter vi din telefon utan extra kostnad. Fullständiga garantivillkor hittar du under våra villkor här. Om du vill anmäla ett garantiärende så kontakta kundservice. 

Vad gör jag om min telefon har gått sönder och jag vill reparera den? 

Kontakta kundservice så hjälper vi dig vidare. 

 

Frågor kring betalning 

Vart vänder jag mig om jag har frågor kring betalning av min order? 

Alla betalningar går via vår partner Collector. Kontakta deras kundservice: 

E-post:  contactcenter@collectorbank.se

Telefon:  010-161 01 00 

Har du handlat på faktura hittar du svar på vanliga frågor om detta här: https://www.collector.se/kundservice/handlat-pa-faktura/ 

>>  Köp begagnad iPhone här

>> Köp begagnad Samsung här

>> Köp begagnad Huawei här