Vanliga frågor - INDY Sverige

Vanliga frågor

Beställning och leverans

Kan jag beställa via kundservice?

Vi kan inte ta emot ordrar via telefon eller e-post eftersom all betalning går via vår samarbetspartner Collector. Du kan dock alltid kontakta kundservice för att få hjälp med frågor kring våra produkter eller din beställning.

 

Kan jag ändra min adress eller avbryta min beställning?

Detta är endast möjligt innan varan packas och levereras. Vill du ändra något i din beställning så ring oss så snart som möjligt efter lagd order på 08 - 12 18 01 00. Du har dock alltid 14 dagars ångerrätt efter att du mottagit din vara.

 

Hur spårar jag mitt paket?

Alla våra leveranser skickas spårbart med PostNord till ombud. När din vara skickas från oss får du en leveransbekräftelse via e-post och där hittar du ditt kolli ID som du kan använda för att spåra ditt paket på PostNords websida. Du kan även se ditt kolli ID genom att logga in i webbutiken (klicka på ikonen i mitten högst upp till höger) och klicka på orderhistorik. Välj den order det gäller. Under leveransinformation hittar du information om Kolli ID.

Har du lagt din beställning i webbutiken som gäst utan att logga in så har du möjlighet att skapa ett konto inom två dagar efter att ordern är lagd. I samband med att du fick din orderbekräftelse skickades även ett separat mejl med en länk för att göra detta.  Har det gått mer än två dagar så hör av dig till kundservice så hjälper vi dig vidare.

 

Kan jag hämta varan på lagret eller i en butik?

Nej, vi skickar alla våra varor fraktfritt med PostNord. Beställningar som görs i webshoppen före klockan 14.00 skickas från oss samma dag.

 

Levererar ni varor utomlands?

Nej, från den svenska webshoppen levererar vi bara till adresser i Sverige. Bor du i Norge kan du handla från vår norska webshop som du hittar på imnotdoneyet.no.

 

Returer

Vad gör jag om jag inte är nöjd med min vara?

Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt. Vill du skicka tillbaka din telefon så hör av dig till kundservice så skickar vi ut en kostnadsfri elektronisk retursedel. Vid retur av nya produkter såsom tillbehör ska dessa skickas tillbaka i obruten orginalförpackning.

 

Produktfrågor

Vart ifrån kommer telefonerna som säljs av INDY?

Vi säljer begagnade telefoner som tidigare använts i norden och det är enbart den modell från tillverkaren som är anpassad för den europeiska marknaden som vi tillhandahåller i webshoppen.

 

Vilket skick har de telefonerna som säljs av INDY?

Vi säljer mobiltelefoner i olika skick och prisklasser:

Nyskick: Telefonen är i princip som ny och har minimala synliga tecken på användning. Den har också passerat funktionella kontroller utan anmärkning.

Mycket bra skick: Telefonen kan ha några synliga tecken på användning men inga större repor eller skrapmärken. Den har också passerat funktionella kontroller utan anmärkning.

Bra skick: Telefonen har tecken på användning såsom repor eller skrapmärken men skärmen har inga sprickor. Den har också passerat funktionella kontroller utan anmärkning.

 

Hur kontrolleras telefonerna innan de läggs ut till försäljning av INDY?

Alla telefoner som vi säljer är rensade på innehåll samt kontrollerade med hjälp av en mjukvara som används speciellt för detta ändamål. Telefonerna har också genomgått en manuell inspektion där vi kontrollerar dem visuellt samt säkerställer att knappar, skärm och laddning fungerar som de ska.

 

Rengör ni telefonerna innan de säljs?

Vi rengör alla telefoner med desificerande medel innan de packas och skickas ut till dig.

 

Hur är batterikapaciteten på telefonerna?

Alla våra mobiler genomgår ett funktionellt test med hjälp av en speciell mjukvara för detta ändamål och där kontrolleras bland annat att batteriet har en kapacitet om minst 80%.

 

Garanti och service

Vad innebär 2 års garanti?

Det betyder att om telefonen har fel som fanns vid försäljningstillfället så reparerar eller ersätter vi din telefon utan extra kostnad. Fullständiga garantivillkor hittar du under våra villkor här. Om du vill anmäla ett garantiärende så kontakta kundservice.

 

Vad gör jag om min telefon har gått sönder och jag vill reparera den?

Kontakta kundservice så hjälper vi dig vidare.

 

Frågor kring betalning

Vart vänder jag mig om jag har frågor kring betalning av min order?

Alla betalningar går via vår partner Collector. Kontakta deras kundservice:

E-post:  contactcenter@collectorbank.se.

Telefon:  010-161 01 00

Har du handlat på faktura hittar du svar på vanliga frågor om detta här: https://www.collector.se/kundservice/handlat-pa-faktura/